Ostoehdot

 

  1. Yleiset ehdot

1.1 Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Komplett Services Finland Oyj:n myymiin tuotteisiin ja palveluihin elleivät asiakas ja Komplett Services Finland Oy ole kirjallisesti toisin sopineet.

1.2 Asiakkaan ja Komplettin väliseen kauppaan sovelletaan voimassa olevaa kuluttajansuojalakia. Lisätietoja kuluttajansuojalaista täällä.

1.3 Ostajan on oltava täysi-ikäinen tai hänellä on oltava huoltajan suostumus.

  1. Etäkauppaa koskeva lainsäädäntö

Etäkauppaa koskevien lainsäädäntöjen lisäksi Komplett tarjoaa yksityisasiakkailleen 45 päivän vaihto-ja palautusoikeuden näiden ostoehtojen mukaisesti. Alta löydät listattuna lainvoimaiset pakotteet koskien etäkauppaa.

2.1 Sinulla on oikeus purkaa ostosopimus 14 päivän aikana syytä ilmoittamatta. 

2.2 14 päivän oikeus kaupan purkuun lasketaan alkavaksi:

  1. a) kun sinä tai kolmas osapuoli, kuljetusyritystä lukuun ottamatta vastaanottaa tilatun tuotteen.
  2. b) peruuttamisaika lasketaan alkavaksi digitaalista sisältöä koskevan sopimuksen tekemisestä.
  3. c) jos tilauksessasi on useampi erikseen toimitettava tuote, peruuttamisoikeus lasketaan alkavaksi kun sinä tai kolmas osapuoli, kuljetusliikettä lukuun ottamatta vastaanottaa viimeisen tuotteen.
  4. d) jos kyseessä on säännöllisesti toimitettava tavara, peruuttamisaika lasketaan ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta (sinä tai kolmas osapuoli, kuljetusyritystä lukuun ottamatta).

 

2.3 Kaupanpurkua varten sinun tulee toimittaa meille palautusilmoitus edellä mainitulla tavalla tai ottaa yhteys asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@komplett.fi tai puhelimitse: +358 9 85676820 (pvm).

 

3.Tilaaminen

3.1 Komplettin tuotteiden tilaaminen tapahtuu www.komplett.fi -sivuston kautta. Jotta tilaus sitoisi Komplettia, Komplettin on kirjallisesti vahvistettava tilaus ennen toimitusta. Komplett ei voi myöntää takuita sivustolla myytävien tuotteiden saatavuudesta, tuotteet saattavat esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi olla tilapäisesti loppuunmyyty. Komplett pyrkii pitämään ajantasaiset ja oikeat tiedot tuotteiden saatavuudesta; tai jos tuotetta jostain muusta syystä ei ole saatavilla ilman kohtuuttomia toimenpiteitä, ei Komplett ole velvollinen toimittamaan tuotetta, vaikka asiakas olisi kyseisen tuotteen tilannut. Jos tilaus tehdään yritysasiakkaan asiakastilin kautta, rekisteröity yritys katsotaan sopimuksen osapuoleksi eikä kyseessä ole kuluttajankauppa.

3.3 Tehdessään tilauksen hyväksyy asiakas tai yritys kokonaisuudessaan Komplett Services Finland Oyj:n sopimusehdot, ellei niistä ole kirjallisesti toisin sovittu Komplett Services Finland Oy:n kanssa

3.4 Asiakkaalle lähetetään onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse tilauksen tiedot sisältävä tilausvahvistus. Asiakkaan tulee tarkistaa, että tilausvahvistuksen tiedot ovat oikeat.

4.Toimitus ja rahti

4.1 Toimituspäiväksi katsotaan se päivä, jolloin tuote luovutetaan asiakkaalle. Jos asiakas ei nouda tai vastaanota tuotetta sovitussa ajassa, toimituspäiväksi lasketaan päivä, jolloin tuote on ollut noudettavissa noutopisteeltä saapumisilmoituksen mukaan. Vastuu tuotteesta siirtyy asiakkaalle tämän vastaanottaessa tuotteen. Mikäli tuotetta ei noudeta, palautuu se lähettäjälle 14 päivän kuluttua toimituspäivästä.

4.2 Komplett huolehtii kuljetuksesta ja kuljetusvakuutuksesta sekä valitsee automaattisesti sopivimman kuljetustavan asiakkaan suostumuksella. Kuljetuksen hinta ilmoitetaan erikseen maksun yhteydessä. Mikäli asiakas valitsee ehdotetusta toimitustavasta poikkeavan vaihtoehdon; on asiakas velvollinen korvaamaan ylimääräiset kuljetuskulut. 

4.3 Jos asiakas ei vastaanota tilattua lähetystä, asiakkaalta laskutetaan rahtia (meno-paluu), postiennakolla. Komplett PC:n tilauksessa käsittelymaksu poikkeaa edellä mainitusta.

4.4 Jos asiakkaan tilauksesta valmistetun Komplett-PC:n sisältävää lähetystä ei noudeta ja se palautuu lähettäjälle, tai jos asiakas peruuttaa Komplettin valmistaman Komplett-PC-ostonsa, pidättää Komplett oikeuden 150–250 euron suuruiseen maksuun (sisältäen arvonlisäveron) tuotantokustannusten kattamiseksi.

4.5 Jos tilattu tuote vahingoittuu kuljetuksessa, pyydämme sinua tekemään välittömästi kuvallisen reklamaation kuljetusvauriosta asiakaspalveluumme puhelimitse +358 9 85676820 (pvm/mpm) tai sähköpostitse asiakaspalvelu@komplett.fi. Kuljetusvahingoista tulee ilmoittaa myyjälle 7 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Ilmoitus on kuitenkin aina tehtävä viimeistään kohtuullisessa ajassa, joka on 2 kuukautta siitä, kun asiakas havaitsi kuljetusvaurion. Tässä ehdossa sovitun määräajan noudattamatta jättäminen voi johtaa siihen, että Komplett ei korvaa kuljetusvauriosta aiheutunutta vahinkoa asiakkaalle.

  1. Toimituksen viivästyminen

5.1 Toimituksen viivästyessä sovitusta ajankohdasta kohtuuttomasti johtuen Komplettista tai sen vastuulla olevasta syystä, asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus kirjallisella ilmoituksella Komplettille. Komplett sitoutuu maksamaan takaisin etukäteen maksetun summan 14 työpäivän kuluessa. Virheilmoituksen voit lähettää asiakaspalvelu@komplett.fi tai soittamalla +358 9 85676820 (pvm/mpm)

  1. Hinnasto ja maksutavat

6.1 Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetuksen hintaa ellei toisin ole mainittu. Tuotteen hinta määräytyy lähtökohtaisesti sen ajankohdan mukaan, jolloin asiakas siirsi tuotteen ostoskoriin. Komplett pidättää oikeuden muuttaa hintoja esimerkiksi kampanjan päättymisen yhteydessä ennen tilauksen vahvistamista. Mikäli asiakas ei hyväksy uutta hintaa, asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa.

6.2 Asiakkaalla on mahdollisuus maksaa suomalaisella VISA- tai Master Card -kortilla Komplett.fi verkkokaupassa. 

6.3 Pidätämme oikeuden tuotteiden hintojen muutoksiin mikäli sivustollamme esiintyy virheellistä tietoa tuotteen hinnassa; jos hinta on kohtuuttoman alhainen, tuote on loppuunmyyty tai kyseessä on hinnoitteluvirhe. Mikäli virheellinen hintatieto poikkeaa huomattavasti todellisesta hinnasta, on poikkeuksellisen alhainen yleiseen hintatasoon verraten tai virhe on muutoin sillä tavoin selvä, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, ei tuotteita myydä selvästi alempaan hintaan. 

6.4 Maksu tuotteesta veloitetaan kun lähetys on toimitettu varastoltamme. Mikäli tuote ei ole heti saatavilla, maksu varataan asiakkaan tililtä. Varaus maksusta poistuu automaattisesti 10 arkipäivän kuluessa asiakkaan tililtä jos tuotetta ei ole lähetetty. 

  1. Maksuaika ja viivästykset

7.1 Jos maksu viivästyy on Komplett Services Finland Oy:llä oikeus periä viivästyskorko korkolain mukaisesti sekä pidättäytä tuotteen toimittamisesta.

7.2 Jos masku viivästyy yli 30 päivää Komplettin lähettämästä maksukehoituksesta on Komplettilla oikeus purkaa kauppa kokonaan tai osittain.

  1. Palautusoikeus

8.1 Yksityisasiakkaana sinulla on oikeus peruuttaa kauppa ilmoittamalla siitä meille 45 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettuja tietokoneohjelmia, käyttöjärjestelmiä, pelejä tai ääni- ja kuvatallenteita, jos pakkaus on avattu. Jos ostat elektronisessa muodossa olevia tuotteita, kuten ääni- ja kuvatallenteita, pelejä ja ohjelmistolisenssejä, menetät palautusoikeuden vastaanotettuasi elektronisen lähetyksen tai kun lisenssikoodi/lisenssitiedot on käytettävissäsi.

Olet vastuussa tuotteen arvon alenemisesta, jos se johtuu käsittelystä, joka ei ole tarpeellista tuotteen ominaisuuksien ja toiminnollisuuden toteamiseksi. Palautettava tuote tulee olla täydellinen ja myyntikunnossa kun se palautuu Komplettille. Voit peruuttaa kaupan seuraamalla ohjeitamme tästä linkistä.

  1. a) Hygieniasyistä palautusoikeus ei koske käytettyjä hygienia- tai terveystuotteita, kuten parranajokoneita, hammasharjoja, nappikuulokkeita jne. Jos pakkaus on avattu mutta tuote on käyttämätön, palautusoikeus on voimassa.
  2. b) Jos asiakas peruuttaa Komplett PC:n (luokitellaan tilaustuotteeksi koska se kootaan tilauksesta) kaupan, asiakas on velvollinen suorittamaan 150–250 euron suuruisen maksun Komplettille koneen kokoamisesta aiheutuneiden kulujen kattamiseksi.
  3. c) Jos palautuksesta puuttuu alkuperäispakkaus tai lisävarusteita (kaapeleita, tuoteseloste jne.) Komplettilla on oikeus tehdä vähennys, joka vastaa 10 % tuotteen arvosta aina 50 euroon saakka.

8.2 Yritysasiakkaana sinulla on oikeus purkaa kauppa ilmoittamalla siitä meille 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettuja tietokoneohjelmia, käyttöjärjestelmiä, pelejä tai ääni- ja kuvatallenteita, jos pakkaus on avattu. Jos ostat elektronisessa muodossa olevia tuotteita, kuten ääni- ja kuvatallenteita, pelejä ja ohjelmistolisenssejä, menetät palautusoikeuden vastaanotettuasi elektronisen lähetyksen tai kun lisenssikoodi/lisenssitiedot on käytettävissäsi.

  1. Takuu

9.1 Komplettin tuotteilla on valmistajan tai toimittajan myöntämä takuu. Komplett ei myönnä tuotteelle mitään lisätakuuta. Jos tuote menee takuuaikana rikki, se korjataan ensisijaisesti. Jos tuotetta ei voi korjata, se vaihdetaan vastaavaan tuotteeseen. Takuu siirtyy mahdolliselle seuraavalle ostajalle, mikä takaa sen että jos olet hankkinut tuotteemme toiselta ostajalta, voit korjauttaa tuotteen meillä. Takuulla ei rajoiteta asiakkaan lain mukaisia oikeuksia.

9.2 Kulutustavaroilla, kuten pattereilla, mustepatruunoilla ja väriaineilla on normaalisti 6 kuukauden takuu, ellei muuta ilmene tuotteen sivulta.

9.3 Sarjanumeron on oltava vahingoittumaton, jotta takuu olisi voimassa. 

9.4 Muista, että vahinko, joka johtuu pölyn kerääntymisestä tietokoneeseen, ei kuulu valmistajan takuun piiriin. Suosituksenamme on, ettei tietokonetta säilytetä lattialla. Tietokoneen voi tämän sijasta sijoittajaa esim. kirjoituspöydän alle irti lattiasta. Puhdista kone muutaman kerran vuodessa paineilmalla ja pidennä siten tietokoneen käyttöikää.

  1. Reklamaatiot

10.1 Jos asiakas haluaa reklamoida tuotteessa olevasta virheestä, tulee hänen ilmoittaa siitä Komplettin asiakaspalveluun puhelimitse +358 9 85676820 (pvm/mpm) tai sähköpostitse asiakaspalvelu@komplett.fi kohtuullisessa ajassa ja viimeistään kahden kuukauden kuluessa siitä, kun asiakas havaitsi virheen.

10.2 Jos Komplett toteaa tuotteen olevan virheellinen ja virhe ei johdu asiakkaan vastuulla olevasta seikasta, Komplettin on omalla kustannuksellaan korjattava virhe tai toimitettava virheetön tuote virheellisen tilalle. Jos Komplett on vastuussa virheestä, Komplett vastaa myös tuotteen palautuksesta johtuvista kuljetuskustannuksista.

  • Yritysasiakkaalla ei ole oikeutta reklamoida takuuajan jälkeen.
  1. Virhevastuu

11.1 Jos tuote ei vastaa sovittua, Komplett on alla olevien ehtojen mukaisesti omalla kustannuksellaan ja kohtuullisessa ajassa velvollinen oikaisemaan tuotteessa olevan virheen.

11.2 Komplett ei ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos siitä aiheutuisi Komplettille kohtuuttomia kustannuksia ottaen huomioon erityisesti virheen merkityksen ja tuotteen hinnan. 

11.3 Komplett ei ole vastuussa:

a)virheestä, joka johtuu siitä, että asiakas on käyttänyt tuotetta muun varustuksen tai oheislaitteiden kanssa tavalla, joka vaikuttaa tuotteen toimintaan;

b)virheestä, joka johtuu sellaisista asiakkaan tekemistä muutoksista tai toimenpiteistä tuotteeseen, joita ei ole suoritettu Komplettin ohjeiden mukaisesti;

c)virheestä, joka johtuu siitä, että asiakas on käyttänyt tuotetta tavalla, joka poikkeaa käyttöoppaan ohjeista, tai joka johtuu asiakkaan, tämän henkilökunnan tai kolmannen osapuolen huolimattomuudesta, tai muista olosuhteista Komplettin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella;

d)perushuollosta, kuten säädöistä, normaalista kulumisesta tai tarvittavien kuluvien lisäosien hankinnasta.

11.4 Jos tuotetta on hankala siirtää, korjaus voidaan tehdä asiakkaan luona. Tällaisessa tapauksessa korjattavien osien on oltava Komplettin saatavilla. Korjaus hoidetaan Komplettin normaalin työajan puitteissa. Komplettin pyynnöstä asiakkaan edustajan on oltava paikalla Komplettin työskentelyn aikana. Muissa tapauksissa huolto tapahtuu Komplettin tiloissa tai tämän osoittamassa palvelupisteessä.

11.5 Jos asiakas on tehnyt virheilmoituksen ja virhe osoittautuu sellaiseksi, josta Komplett ei vastaa, asiakkaan on korvattava aiheutuneet kulut huoltoliikkeen voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

11.6 Komplettin virhevastuu yritysasiakasta kohtaan rajoittuu tässä kohdassa sovittuun, jollei kyse ole törkeästä huolimattomuudesta. Yritysasiakas ei voi esittää virheen johdosta muita vaatimuksia Komplettia vastaan.

12. Vahingonkorvausvelvollisuus

12.1 Mikäli Komplett on vahingonkorvausvelvollinen yleisten ehtojen mukaisesti, rajoittuu velvollisuus summaan, jonka asiakas on maksanut korvausvelvollisuuden perusteena olevasta tuotteesta tai tuotteista. Velvollisuus puretaan, mikäli kyseessä on tahallinen vahinko tai törkeän huolimattomuusvirheen aiheuttama vahinko. Komplettin vastuu yritysasiakkaan suhteen on rajoitettu summaan, jonka asiakas on maksanut korvausvelvollisuuden perusteena olevasta tuotteesta tai tuotteista.

12.2 Komplett vastaa ainoastaan välittömistä vahingoista. Komplett ei vastaa välillisistä vahingoista, kuten tulon menetyksestä elinkeinotoiminnassa tai asiakkaan datan menetyksestä, eikä myöskään vahingoista, joita Komplett ei kaupantekohetkenä olisi kohtuudella voinut ottaa huomioon ja joiden seurauksia Komplett ei kohtuudella olisi voinut välttää tai voittaa. Kuluttajalle aiheutuneen välillisen vahingon Komplett on kuitenkin velvollinen korvaamaan, jos viivästys tai vahinko johtuu huolimattomuudesta Komplettin puolelta.

12.3 Komplett ei ole vastuussa menetetyistä tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista. Asiakkaan vastuulla on huolehtia kaiken datan tarpeellisesta varmuuskopioinnista ennen uuden laitteiston, ohjelmiston tai muun varustuksen asentamista.

12.4 Jos Komplett on estynyt tuotteen tai korvaavan tuotteen toimituksessa tai jos kyseisen toimituksen suorittaminen vaikeutuu kohtuuttomasti Komplettin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta ylivoimaisesta esteestä; kuten työmarkkinariidan, tulipalon, sodan, mobilisoinnin tai vastaavanlaisten odottamattomien sotilastoimintaan liittyvien kutsuntojen, pakkolunastuksen, takavarikon, valuuttarajoitusten, mellakoiden ja kapinoinnin, viranomaistoimien, luonnonilmiön, kuljetusesteen, tavarapulan tai polttoainepuutteen johdosta, taikka sellaisten alihankkijoiden tai tuottajien toimitusten myöhästymisen takia, joka johtuu ylivoimaisesta esteestä, Komplett vapautuu vastuusta toimittaa tuote niin kauan kuin ylivoimainen este kestää. Puuttuvat tuotteet hyvitetään asiakkaalle.

  1. Sopimuksen siirtäminen kolmannelle osapuolelle

13.1 Komplett voi ilman asiakkaan suostumusta siirtää oikeutensa vastaanottaa asiakkaan maksu kolmannelle osapuolelle. 

13.2 Komplettin ja asiakkaan välistä sopimusta ei muutoin saa siirtää ilman toisen osapuolen suostumusta.

  1. Henkilötiedot

14.1 Kun tilaat tuotteen Komplettilta, sinun on annettava tiettyjä henkilötietoja, jotta voimme toimittaa tuotteen sinulle; nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Käytämme tietoja sitoumustemme toteuttamiseen asiakasta kohtaan, takuuasioissa sekä myyntitilastoissa. Ilmoitettua sähköpostiosoitetta hyödynnetään myös markkinoinnissa jos olet hyväksynyt kyseisen vaihtoehdon tiliasetuksissasi.

Edellä mainitut henkilötiedot säilyvät järjestelmässämme 10 vuotta. 

Henkilötietolain säännösten mukaan asiakkaalla on oikeus saada tietää, mitä asiakasta koskevia tietoja henkilörekisteriimme on tallennettu sekä oikeus vaatia henkilörekisterissä olevan virheellisen tiedon korjaamista. Henkilötietoja koskevassa asiassa, ota meihin yhteyttä: asiakaspalvelu@komplett.fi tai soita numeroon: +358 9 85676820 (pvm/mpm) lue lisää tietoturvasta ja tallennettavista tiedoista rekisteriselosteestamme. 

Komplett ei luovuta tai myy henkilötietoja eteenpäin kolmannelle osapuolelle. Kolmas osapuoli voi ainoastaan saada pääsyn sellaisiin tietoihin, jotka ovat välttämättömiä tiettyjen palveluiden suorittamiseksi Komplettille (perinnän tai laskutuksen yhteydessä sekä lainsäädännön velvoittaessa). Kyseisissä tapauksissa kolmas osapuoli sitoutuu tiukkaan sopimukseen tietoturvallisuuden varmistamiseksi. Komplett päättää lisäksi aina millä tavalla tietojen käsittely suoritetaan.

14.2 Jos tuotteesi tilaus keskeytyy, lähetämme sinulle sähköpostitse muistilistan kaikista ostoskoriin siirtämistäsi tuotteista. Tämä on ylimääräinen palvelu, jotta ostoksesi meillä sujuisivat mahdollisimman helposti ja sujuvasti. Voit milloin tahansa palauttaa ostoskorin kaikkine tuotteineen.

Lähetämme sinulle myös tilausvahvistuksen, asiakaskyselyitä sekä seurantasähköposteja tehdyn tilauksen jälkeen.

  1. Riitojen ratkaisu

15.1 Yksityishenkilöt: Komplett noudattaa kuluttajariitalautakunnan suosituksia mahdollisessa reklamaatiota koskevassa riita-tilanteessa. Yhteystiedot kuluttajariitalautakuntaan.

  1. Immateriaalioikeudet

16.1 Kaikki sisältö näillä sivuilla on Komplett-konsernin tai alihankkijan omaisuutta. Tietoa suojaa mm. tekijänoikeus ja tavaramerkit. Tämä tarkoittaa, että tavaramerkkejä, toiminimiä, tuotenimiä, tietoja tuotteista koskien esim. tuotteen painoa, kuvia ja grafiikkaa, designia, layoutia sekä muuta sisältöä poikkeuksetta ei saa kopioida tai käyttää ilman Komplettin erillistä kirjallista suostumusta. 

  1. Ostoehtojen muuttaminen

17.1 Komplett pidättää oikeuden muuttaa nykyisiä ostoehtoja ja on vastuussa ilmoittamaan muutoksista asiakkaalle.